Monday, October 01, 2012

Merapu

hai hai haii *bajet mcm org baca* hahaha

dah lunchy ke? saya baru lepas, kengkonon nak diet ptuihhh hahahaha

ok dah dengar Bajet kan? so setelah diamati, rasenya entitled utk baucer buku, baucer telepon serta org bujang. tapi baucer bujang tu kne cek balik sbab takut gaji dah hover kan.

so my point of view dri bajet 2012----> wah point of view yerrr mak henchek !  frankly speaking, tiada lah yg gempak sngat hahahah. ok dapat bonus 1 1/2 months, tu pun bayar ansuran. tapi bersyukur lah kan dari takdooo. ekceli cerita psal hal ni, hati rase panas jer. bukan psal tk cukup ke hape yer, sye ni bukan la tamak haloba bebeno. mase PM bentang kan bajet hari tuh..hhaahahhaa PM pakai baju kaler ijo terang, *caler blockinggg ko* nasib baik PM tu cerah gak, nmpak nice jer die pkai. ehhhhhhh melalutt plak kau.

bukan, sbnarnye cite mcm ni. sye nak komen la skit pda manusia2 yg tak reti besyukur. oklah kan kite dpat 1 1/2 mnths tu. kau patut bersyukur. ade lak tulis kat FB tk ckup la ape lahh. ehhhh kau ni? kau ingat keje dgn Petronas? Sime Darby? bkan main demand ko nak bonus bebnyak . klu kot kot rase diri tu deserve bonus yg bnyak dari itu, dialau-alukan ko resign pegi la keje dgn private. keje goment ni lain, prinsipnya service ko tu utk people. so ape yg ko expect? untung? memang tak la ! kang aku ckap org goment ni mcm mcm kang, aku pun line goment. tapi masalhnya, ade segelintir tu jenis tak reti bersyukur tu yg aku marah.. 

aku pun tak suke sbanrnye, bederet org duk komen kt Fb, tak puas hati psal goment staff dpat bonus. eh ello, yg derang dapat tuh, skit jer dri korang ye. at least, ucaplah tahniah. dapt goment bonus. keje elok elok ye org gohment. ni asik menghentam jer. ye lah korang tk bole salahkan derang, mngkin ade a few yg memang tk keje dgn bagus, pastu mcm baguss sbab derang kje gohment, aku tk nafikan lah memang kat tmpat aku ni pun ade cam tu, tapi ko tak boleh la pkir mcm tu jer. ko keje dgn company, brape ramai staff ko ade? 100, 200, 10 org or seribu org, staff goment? juta ok. sorry tiada fakta bape juta tuh. hahahaha tk sempat nk google.  klaupun ade org yg tk bagus, ade jugak yg elok bt keje. kne gak fkir anak bini derang pe sume. ingat, bukan kite jer yg ade famili, bukan kite je yg idup susah. ramai lagi kat luar tuh.ko rase gaji ko tak ckup even 3k sebulan, tapi org yg gaji tak smpi separuh dri kau? ade anak ,bini hutang piutang sume? kau fikir?? ok sekali sekala cube fkir pasal org jugak, baru kite boleh terima ohh kenapa bt mcm ni, knapa ia jadi mcmni.

ok pergi balik hal Bajet tuh, aku pn setuju dgn pendapat kawan aku nih, bajet ni lebih tumpu pada masy. kelas rendah  (wah ayat buku), but org mcm aku, dia , dan kawan2 aku yg lain yg bole dikategorikn middle class ni, mcm terpinggir. ok jgn ckap psal psal pelepasn income tax ke hape sbab aku tk tau. tapi aku rase patutnye goment patut bgi something la dkat golongan ni, mungkin psal perumahan ke  hape ke.. ok itu pendapat sajerrr.

anyway, malas aku bertimpa timpa skang nih. tolongg laa tolonglaa. slide pun tk siap siap lagi. kenapakahhh begini????? aku tk tau knape tapi setat mule sem ari tuh smpai la nih, belum ade ape ape keje yg aku beriye. ntah kenape ntah.

hari ni ade staff baru masuk kat sni. adoii bertmbahlah lagi pening kepala aku.so far, nmpak mcm ok tapi aku dh rase mcm..macammadoii ntahlaa. sebenrnye, kite berkja ni tk susah mane aku rase, kite dtang keje, manage keje, keje siap, boleh balik , happy happy tgok tv, tapi msalahnye bile kite nak handle perangai orang. yerr perangai. manusia mcm mcm perangai. tulah, antara kita sabar atau tk sabar or redhooo jerlaa dgn perangai orang ni. mcm tadi, ade la taklimat kan dgn oranng-orang baru tuh, ok boss aku pun ucapla welcome la ape la kn. ok mamat ni mnyampuk. aku dh ..eh kau ni? pastu bos aku pun ckap ckapla psal keje kan, asal bos aku ckap jer, mamat ni mnyampuk, asal ckap jer mnyampuk, ak tgok muke boss aku dh semcam, pastu bile ckap lgi ade jer bende mamat ni nk komen. ehhhhh ko ni tak reti adabbbb ker? nak jer aku azan kan kt telinga die. aku pn dh naik geram tdi. ko ni klu keje bagus sngat, efficient sngat, ko tk bole bagi bos tu abis ckap dulu ke?? kenape ?? ko takut words ko tercicir ke hape smpi tk boleh tggu org tu abis cka[? isyyyyyyy aku pun skit lagi nak menyingga tadi weh.

ape ape yg kite buat pun, mcm aku, stu jer aku pegang, BOSS IS ALWAYS BOSS.  ko suke, ko tk suke, ko tk setuju ke hape, at the end ko kerja bwah org. ade bende kdg2 ko tk bole rasa ko sorang jer betul. aku selalu fkir mcmane aku klu jadik boss mcm boss aku?? bole ke aku tegas dgn org bwahan? boleh ke aku manage org2 bermasalah mcm ni? entah aku pn tk tau. tapi positif things abt boss aku nih, die bagi aku bnyak peluang belajar. maksud aku, expose aku keje keje pegawai, involvekn aku hal hal pengurusan which is aku bersyukur sngat , bukan semua org dapat peluang mcm tuh. ko ingat ak tak penah kne marah dgan die? sorry. die penah marah aku, smpai ke toilet aku menangis . tapi aku terima, itu pun ade salah aku. and from there..i learn a lot of thingss. yeahhh a lot.

aku rase korang pun ade experince msing msing kat ofis kan. kite ni sume sama jer, takde org yg dapat perfect boss, perfect peers, sume perfect. msti ade yg kurang. mcm kite jugak .kite pun tk sempurna. wpun ko cantik , mgkin kau demok, wpun ko kuwus, mngkin ko tk cantik eh? hahaha takla mksud aku tak semua perfect. so mcmane kite nak menerima ketidaksempurnaan tuh? aku pun masih mencuba.

tadi adik aku ckap die dah try cendol bakar kat kuala selangor. ha ahh cendol bakar, pelik kan, tapi die kate sedapp. alahhh dh menceceh air liur mek nihh hepp heppppp. 

oklahhh nti hupdate hupdate lgi. sbnaqnye nk citer psal lain, tapi tak leh transfr gmbaq plak. memory card ilang. ntah dasar nyanyok aku nih, ari tu pen drive ilang, ni memory card ilang aku pun tk bole recall mne aku letak. ntah lahhh sindrom penuaan sdang berlaku kot hahahahha

ok gtg.
bye
XoXo.

2 comments:

  1. kalau semua tak bersyukur payahlah kan?

    mmm dapt voucher buku RM250 pun tetap syukurrr... tapi buku dah beli, cemana nih? tak per kita beli voucher buku tu untuk buku lain...

    kerja kerajaan ke kerja swasta ker, memang akan ada yang rajin dan yang tak rajin.. tak payah kita nak labelkan kalau orang tu kerja kerajaan, dia tak rajin dan kalau orang tu kerja swasta dia rajin.. no! no! rajin atau tak adalah hak milik individu tu sendiri..

    cepat cari pen drive yang hilang tu...ha ha ha...

    ReplyDelete
  2. comment yg bagus la NP hahaha
    mengigih carik nih, memcam dlm tuh. sedihh la bnyak simpan tu nk bgi kengkawan. huhkhuhk

    ReplyDelete