Friday, December 21, 2012

Berduka lara


Hai

Saya sedang berduka lara. kecik hati dgan somebody. entahlahh. Manusia kan, biaselah, ade hari happy, ade hari senduwww. so hari ni saya senduww gituh.

Well,  i m still busy with my thesis. hola holaa hoohaa. thesis. gigihnya nak menyiapkan. Kawan kawan pun counting days nak menghadap final exam ni.  Dalam masa stress meress sbab si thesis ni, lucky la sebab kat office takde ape sngat. i mean bukanlah takde keje sngat, tapi in control lah.

beberapa hari ni, perut tk sedap lah. kenapa ntah. nak makan pun mcm tak selera jer. ari tu timbang timbang, trun sekilow hahhaha. tapi hari ni naik balik dah kot kihkhihkhh. argghh tensen nye mcmane nak kuwuss nih tensen makk tensen..haahahhahaha pompuan kan, antara perkara popular di kalangan pompuan op cozz nak kuwus la, nk kulit lichinn la, baju cantik la, kain murah laa, nak itu la inilahhh tak penah puass. hahhahahah

Aku kan pagi tadi terserempak dgan satu makcik ni , die nak trun lif. aku kan selalu emo dan terus bad mood klu nampak makcik ni tau. die ni dah tua la, aku rase dlm umor 60++ kot. selalu nmpak die sorang sorang trun pegi beli breakfast, pegi pasar malam. All this while, aku hengat die ni mgkin janda or balu ke hape ke. Ade ari tu aku terdengar org ckap ckap, die ni.......Andartu. Oohhmaiigodd. Aku selalu byangkan diri aku mcm makcik ni nanti bile dah  tua, pegi pasar sorang sorang, terbongkok bongkok. takde anak, lonely, arhhhhhhhh stressnye fkir. tu yang klu terserempak dgn die, aku akn terus moody.. sampai  satu hari tu pernah aku balik terus nanges. hahahahhaa! hover mek. tapi tu lah emmmmm. Pastu tetibe jer flash kawan aku ckap " nanti klu ko tak kawen camane, siapa nak tgok kubur ko nanti, adik beradik dah tentulah time raya jer dtang, abis klu takde anak, takde laki/ bini, ade org nak tgok kubur ko?' wahhhh menghiris sebenarnyaaaa statement tu tapi i have to accept the statement because......its trueee. :(

Yes, life ni memang tak seperti yang kite expect kan. mcam aku, dari aku sekolah aku dh imagine dan rancang, aku mesti kawen dlam umor 25-26. yes klu ikut kepala gile aku ni, umo aku 24 tahun aku nk kawen dah. nak ikut ibu kononnnyeeeee. hahahahha. tapi mse tu pulak kite sedang struggle nak kejar income, nk stabilkan kerjaya pe sume. pastu Ayah pulak pegi, ohhh dugaan lagi. pastu aku pulak dah bertukar kerja dan at the same time sambung belaja pulak. Well mcam mcam kan.aku rase korang pun ade mcm mcm dugaan dlm hidup. anyway, inilah experience. sume org pun akan lalui benda yg sma kan kan kan. Tapi it depends camana nak handle jer dugaan dan cabaran idup ni.mcam aku ni, aku gigih jer harung jer sume ni. yea betul . ade certain time rase down sngatttt. especially masa lepas Ayah pergi. memang betul take time lah aku nak menerima sume ni. dengan keadaan ibu, adik adik study,sekolah income pun so so jer. ooooh berlikuunyerr idup sayaaa * lap air mata*

However, aku tak nak mengalah pun. ye ada masa kite senang, ade mase kite susah. ade bahagian kite lebih baik dari org lain, ade bahagian , org lain lagi baik dari kite. so terima jerla denganr redha kan. Aku pun taknak la cerita details sngat kat blog, org lain lagi menghadapi masalah maha hebat dri aku. agaknya masalah aku ni mcm semut jer hahahha.

Ok nak jenguk thesis jap. kot kot la dtang idea kan. hahhaa.

i wish uolls happy happy la berholiday nanti yeh. Cuti Christmas katenyee. hehehe. nanti aku dh free, aku hupload bnyak gmbar dgn cerita ceriti lagi yeh.

Take care

Love

K

1 comment:

  1. kecil atau besar ianya tetap masalah..tetap isu.

    pada kita mungkin isu kecil tapi pada orang yang mengalaminya adalah isu besar

    so respect je masalah yang orang tu hadapi...

    ReplyDelete